Pierwszy posiłek w ciągu dnia. Istotny pod każdym względem. Po nocnym odpoczynku nadaje rytm naszemu organizmowi. Jest pożądanym objawem, jeżeli po przebudzeniu czujemy ochotę na zjedzenie śniadania. Jeśli rano nie mamy apetytu, to może oznaczać, że późno wieczorem poprzedniego dnia zjedliśmy zbyt duży posiłek.

Tak więc poranny apetyt to sprawa dla nas dobra i mówi nam, że hormony żołądkowe właśnie wysyłają do naszego mózgu informację – czas na posiłek ! Ta informacja będzie wysyłana tak długo, aż jej nie zablokujemy dobrym śniadaniem. Nie odkładajmy pierwszego posiłku na później. Kończy się to często zbyt obfitym obiadem lub kolacją.

Wracając zaś do śniadania. Powinniśmy zacząć dzień od produktów białkowych. Organizm będzie je trawił stosunkowo długo – to dobrze, bo to zapewni nam energię i uczucie sytości. Jakie więc produkty białkowe mamy do wyboru ? Tradycyjnie – jajka w każdej postaci, mleko, owsianka na mleku lub wodzie, sery, najlepiej biały twaróg. Wszystko to w towarzystwie pieczywa żytniego i koniecznie warzyw.

Doskonałym wyborem będzie MorgenStund – Poranny Posiłek z owocami, bakaliami czy orzechami.