Zbliża się jesień, kilka sposobów jak się na nią przygotować.

Jesień już niedługo do nas zawita, poza kolorowymi drzewami i dniem coraz krótszym ryzyko na zachorowanie wzrasta. Czy przy każdej jesieni musimy przesiedzieć jeden tydzień w domu z powodu gorączki i kataru? Niekoniecznie.

Ostatnie dni lata to idealny czas na pozbycie się toksyn z naszego organizmu, przygotowanie go na zbliżające się chłodne dni. Podczas lata wydzielamy dużo potu tracąc sól oraz wodę z organizmu, co też może przyczynić się do ryzyka spadku odporności – tak twierdzi dr Vishal Sharma z Ayurvedic Wellness Centre w Sydney.

Kilka sposobów jak przygotować się na zbliżający się sezon:

  1. Każdy dzień zacznij od masażu swojego ciała idąc od stóp do głów, używając oleju kokosowego lub sezamowego, według dr. Sharmy to wspomoże oczyścić układ limfatyczny oraz nawilży skórę i przygotuje na nadchodzącą wietrzną pogodę.
  2. Na koniec lata odstaw na bok kofeinę, alkohol, ostre przyprawy (pieprz Cayenne, chilli) oraz sól i cukier rafinowany. Dr Sharma twierdzi, że to pomoże zredukować „summer heat” (letni gorąc, pitta), czyli odwodnienie, kwas w żołądku, zaczerwienioną skórę. Świetnie sprawdzi się zasadowa herbata dr. Petera Jentschury – Herbata ziołowa 7×7
  3. Powoli zamieniaj zimne dania na śniadanie, na ciepłe owsianki, postaw na pożywne i zdrowe ziarna (kaszka MorgeStund, zawiera właśnie najważniejsze składniki, aby nasz pierwszy posiłek był pożywny oraz pełen wartości odżywczych), według dr. Sharmy zimne potrawy tworzą wilgoć w naszym organizmie co może spowodować produkcję niechcianego śluzu w żołądku.
  4. W lecie często dużo podróżujemy, spędzamy czas z przyjaciółmi, nie dajemy odpocząć organizmowi będąc w ciągłym ruchu. Te ostatnie dni lata przeznacz na spacery oraz wypoczynek.
  5. Ważnym punktem zdrowej jesieni jest dobre krążenie krwi. Ukrwienie systemu pociągnie za sobą wiele pozytywnych rezultatów, możemy je sobie zapewnić szczotkowaniem ciała suchą szczotką. Pozbędziemy się martwego naskórka dzięki czemu kremy nawilżające będą się lepiej wchłaniały. ( Szczotka energetyczna – energieburste)
  6. Przestaw się na wolne gotowanie, kasze, gotowane warzywa oraz wywary. Pomogą wzmocnić organizm na nadchodzącą jesień. (TischleinDeckDich)

Zainspirowane artykułem:

Jody Scott How to prepare your body for autumn in six simple steps. Vogue 2016